Wednesday 14 December 2011

Permulaan

Salam, semua. Saya, Naily Najwa Koderi budak lepas SPM (Sijil Pelajaran Malaysia), tujuh belas tahun. Angka giliran BG053A100, aliran Prinsip Perakaunan. Tidak berapa nak tinggi. Tidak berapa nak suka filem berunsurkan hantu dan ilmu hitam and yada yada. Ayah saya kata kami keturunan Bugis, taktahulah betul ke tak, Iyekan aja. Btw, i have 4 cats. One Mackerel Tabby, and 3 Bengals. Mackerel Tabby (Boyak/ Abem/ Ninja Jerry/ Si Tua). HAHA, ya, satu kusing ada banyak nama. Mungkin sebab tu kucing-kucing saya tak pernah nak datang kalau saya panggil. Boyak dan Ninja Jerry tu nama saya saya kasi.


I have passion for foods, cooking and most of all, Julian Fernando Casablancas. As you can see, my layout is a comic and the main character is Julian himself. He's a vocalist and a songwriter for a band called The Strokes. I love every single thing about him but unfortunately, dia dah kahwin. Okay #dashunderscoredash



Sebelum ke entri yang seterusnya, ingin saya beritahu, blog saya akan berunsurkan tentang makanan, resepi, Julian Casablancas and any random stuffs from my life. Hope it'll not bored you up. Dan maaf jika saya ada kesalahan tatabahasa sama ada dalam bahasa Melayu atau bahasa Inggeris. Harap tolong tegur.

Tengok sebelah ni, Antan and Ine. HAHA, nama yang pelik isn't it? Actually panggil macam tu since dierang kittens. Sebab tak boleh differentiate which one is male which one is female. Antan is short form for Jantan and Ine is short form for Betina.


Saya dan mama suka masak. Mama, Maimunah Ismail inspires me a lot. Mama great in both western and local cuisines. ---> Chocolate Banana muffin. Actually recipe mama letak choc je but sicne i like banana so much, i slice some banana and put in the batter. Voila, its kinda taste great. For me, LOL. My cousin, Sharmi, i called her Kaklong, she inspires me too. She is real good in baking. The other day, she made Red Velvet Cake, damnit, it was so delicious, moist and not so sweet like we all used to taste in usual bakery. So, Kaklong, kalau rajin, bacalah blog Wa yer? And kepada Amira Azlin Sezali yang encourage saya buat blog, terima kasi banyak banyak. Terima kasih sebab awaklah orang pertama yang baca entri ni. Lots of love from me. xx

2 comments:

  1. first of all, selamat datang ke dunia blogging! :) rajin2 lah meng-update lepas ni yea. mia sure takkan missed an entry. ecehh *konon pembaca setia la ni* haha :D second of all, antan & ine sgt lah cute okayyyy! <3 last but not least, nnt boleh lah share resipi for moist choc cake yea. teringin sgt nak bake cake tu dari dulu lagi. hee.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Mia :) Muaaaaah panjang untuk Mia sorang, LOL. Okay, my next entri. Chocolate Moist Cake, jangan lupa cuba! Kalau nak sebarang resepi, sila bagitahu. <---poyo

    ReplyDelete

Blog Archive